Followers

Wednesday, February 8, 2012

Kasih Yang Lupus

Assalamualaikum,
Selamat malam semua....jom kita sama sama menghayati doa ni sebelum tidor...mudah mudahan hidup kita lebih bererti...

Untuk kamu yang bergelar Suami


Wahai makhluk yang bernama lelaki…
Jika benar kau kasih dan cintakan wanita itu :

Bawalah dia ke jalan Allah
Nasihatilah dia dengan penuh hikmah
Perbetulkan kesilapannya dengan berhemah
Jagalah dia dengan sepenuh hati

Kasihanilah dia seadanya
Lindungilah dia sebaik mungkin
Berilah kasih sayang padanya setulus sanubari
Hargailah dia selayaknya


Ucapkan terima kasih atas semua kelebihan dan jasa-jasanya
Bersabarlah dengan tingkah lakunya
Terimalah & redho lah dengan kekurangan yang ada padanya
Jadilah IMAM terbaik yang dapat membimbingnya


Ampun dan maafkanlah dia atas segala kesilapannya
Moga-moga dia menunggumu di SYURGA sebagai ketua bidadarimu…

Aamiiin…


by Super Nia Hana at vanillasky8.blogspot.com
 
Ketika kite berjalan-jalan petang hari menerawang kerumah teman-teman blogger terpandanglah doa ini. Bila diamati ... memang rasa sejuk dihati, rasa damai, rasa bertuah diri bila dapat suami yang begitu. Tapi apakan daya kan tak semua lelaki yang begitu prihatin terhadap wanita.
 
Ada tu masa muda disayang, ditatang bagai minyak yang penuh tapi bila dah tua, 'dah senja kata orang' tidak dipedulikan malahan dianiaya lagi. Banyak berlaku kat teman-teman kite...kite ni kan tempat dia orang mengadu tak kira lelaki atau perempuan...macam la kite ni ada magic yang boleh membantu mereka... Tapi setelah mereka meluahkan isi hati...mereka kembali normal...cuma tak sedapnya kite pulak yang angau...ha ha ha...gurau wei...

Tak pa la janji mereka bahgia, dapat meneruskan kehidupan harian mereka, dapat menjalankan amal ibadat dengan tenang, dan yang penting semoga orang yang disayangi mereka akan menyanyangi mereka kembali.....

TQ Nia Hana
 
 
 
 

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI