Followers

Friday, February 24, 2012

Bola Api Di Atas Bumbung Rumah

Assalammualaikum....
Apa khabar kawan2....harap hari ini membawa berkat pada kita semua... Dipetang hari yang tidak cerah ni (hujan)..kite nak kongsi cerita mistik yang terjadi dalam minggu ni....

ihsan google

Malam tadi diantara jam 11 hingga 12 mlm ketika hubby mengeluarkan barang-barang dari kereta, kelihatan jiran sebelah anak beranak kecoh-kecoh kat depan rumah. Hubby buat derk aje lah tak nak menyebok, masa tu kita kat dapor. Hubby letakkan semua barang-barang kat depan pintu, kite dgn anak pompuan kite tolong lah hubby angkat bawak kedapur.

Suami jiran sebelah tanya hubby dengar tak bunyi letupan kuat.......nampak tak bola api atas bumbung rumah dia.....diikuti percikan api masa letupan tadi. Hubby jawab tak dengar dan tak nampak....memang hubby tak nampak dan kami semua tak dengar bunyi letupan kuat mcm letupan bom. Hubby tanya mcm mana boleh tau sedangkan mereka dalam rumah. Dia kata jiran depan selang 4 pintu yang nampak .... sebab pada masa tu dia ada kat depan gate....tu yang dia suroh jiran sebelah keluar cepat tengok bola api  atas bumbung rumah.

Bila jiran sebelah anak beranak keluar... mereka nampak bola api sebesar bola tak tau lah besar bola sepak ke bola ping pong ke atas bumbung dia. Hubby diam aje lah tak mau komen apa-apa. Tapi bila kite n hubby nak tidur dalam kul 1.30 pagi kami dengar letupan kuat mcm letupan bom, 2 kali kat atas bumbung. Bila tengok kat tingkap tak ada apa-apa, rumah jiran depan semuanya dah gelap.Tak mau nak fikir ape..kami terus tidur. Bila subuh hubby pergi solat kat surau tanyalah jiran sebelah apa benda tu...dia jawab mercun....hubby diam aje.

Dua malam lepas tika kite nak hantar Zairine ke sekolah tusyen dlm kul 8 mlm...kite nampak kelibat orang kat belakang kereta jiran sebelah, dengar seret kasut lagi...(lampu porch bukak, terang benderang lah) pergi kat depan pintu dia ( pintu kami beradap cuma dipisahkan dengan tembok tinggi tapi kat porch hanya pagar dawai), masa tu kite nak pakai kasut. bila kite jengah rumah dia tak ada sesiapa. Dalam rumah dia pasang lampu tapi sunyi sepi mungkin semua kat bilek kot.

Meremang jugalah  tengkok kite...nak buat mcm mana diam ajelah...sebenarnya dah lama kite dengar mcm-mcm dari rumah dia terutama kalau mereka tak ada dirumah waktu tu.....

tapi ok lah lain kali kite cerita.....



8 comments:

izahdaut said...

SERAM LAK BACA.. HAISHH MCM MCM

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Misteri nusantara.....

idA said...

1st time nampak bebola api ni..zaman ni ada lagi ke..peliks..kan

Cute Oven said...

izahdaut---mmg seram yg tak syoknya singgah rumah kite tu....

MM---boleh panggil seeker kan...tak trfikir pulak...

ida---tu yg pelik tu

Sweetie said...

orang tua-tua kta itu tuju-tuju, ada yg menghantarnya kesitu untuk tujuan jahat.

Mat Som said...

Ada hantu Raya duduk rumah dia tak?

Amie said...

Kena hati-hatilah ye...

Cute Oven said...

biar betul mat som...jgnlah kite ni penakut sikit....benda tu singgah tak rumah kite...

tq amie ingatkan kite...