Followers

Tuesday, May 18, 2010

Rindu itu Indah atau Seksa

Assalammualaikum…

Dipagi hari ni, marilah kita sama2 renungkan artikel di bawah ini yang dipetik dari blog coretanmayaku.blogspot.com. ‘Rindu Itu Indah Ke Seksa?’..tak kiralah rindu kat siapa…… APABILA RINDU DATANG MENYERANG TAK ADA APA YANG DAPAT DILAKUKAN….

Rindu Itu Indah Ke Seksa?

Bila kita dah menyayangi atau menyintai seseorang pastinya akan terbit rasa rindu kepada sidia kan. Tipulah kalau anda katakan tidak. Melainkan anda dah tak sayangkan dia lagi.

Mempunyai perasaan rindu memang sesuatu yang unik & pastinya bagi sesetengah orang ia adalah satu perasaan yang indah dan teramat indah. Betul ke?...betul bagi yang telah mangalaminya atau sedang mengalaminya atau pernah mengalaminya.

Kalau dua2 belah pihak sama2 sayang & merindui, memanglah indah. Tapi apa kesnya pula kalau anda bertepuk sebelah tangan. Merindui seseorang yang anda cintai…secara senyap2 sorang2. Indahkah rindu tu? Maybe juga kan……itupun mengikut pandangan masing…...tapi tidakkah itu memudaratkan diri namanya.

Kadang2 perasaan rindu ni menyeksakan juga. Lebih2 lagi bila si dia yang kita sayang jauh di mata & agak payah nak jumpa or tak akan jumpa…bahaya tu kalau tak akan jumpa lagi. Atau sidia adalah kepunyaan orang….apa yang perlu di buat…huhuhuhu menangis ajalah jawabnya. Namun kena kawal juga rindu tu, jangan sampai kerja terganggu. Nanti parah pula.

Kepada coretanmayaku maaf yer… ada tambahan pd artikel.

No comments: